خانه » بهترین جراح سندروم تونل کارپال در دزفول

بهترین جراح سندروم تونل کارپال در دزفول

سندروم تونل کارپال یک بیماری دردناک است که در دست ها اتفاق می افتد. حدود 4 درصد افراد و بیشتر نوجوانان و جوانانی که بیش از حد از وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، لپ تاپ و … استفاده می کنند، به این بیماری مبتلا می شوند.

تونل کارپال در واقع بخشی از مچ دست است که بین استخوان های آن در پایین و رباط صلیبی عرضی در بالا قرار دارد. تونل کارپال به واسطه عصب و تاندون هایی که در خود جای داده است، در حرکت دست و مچ ها نقش مهمی ایفا می کند و از همین رو بروز مشکل در آن، می تواند در روند عادی زندگی خلل ایجاد کند.

بهترین جراح سندروم تونل کارپال در دزفول

تشخیص سندروم تونل کارپال

برخی علائم وجود دارند که در صورت مشاهده آن ها لازم است به متخصص ارتوپد در این زمینه مراجعه نمایید تا از ابتلای خود به بیماری مورد بحث مطمئن شوید و هرچه سریع تر بتوانید روند درمان را آغاز نمایید. این علائم عبارتند از:

• احساس بی حسی و گزگز در دست و بیشتر در انگشتان شست، اشاره و وسط
  • تشکیل توده عضلانی در شست دست
  • احساس درد و سوزش در انگشت ها و مچ دست
  • شدید شدن علائم مذکور با تکان دادن دست و در شب

هر یک از این علائم می توانند در صورت کار کردن زیاد، سابقه بیماری های رماتیسمی و دیابت و یا در بارداری رخ دهد. به هر حال برای تشخیص آن نباید به طور سرخود از داروهای مختلف و روش های دیگر استفاده کرد. چرا که ممکن است یک وضعیت خفیف را به وخامت بکشاند.

فرد مشکوک به ابتلا باید به متخصص ارتوپد مورد نظر خود مراجعه کند تا پزشک با بررسی سابقه بیماری و سلامتی او بتواند بهترین روش تشخیص و درمان را انتخاب نماید. برخی از روش های تشخی تونل کارپال به شرح زیر می باشد.

تست فالن

در این روش، حدود 1 دقیقه فشار زیادی بر روی مج دست بیمار وارد می شود تا علائم و نشانه های بیماری بروز کنند.

تست تینل

در این روش تشخیص، به قسمت داخلی مچ شما که بالای تونل کارپال است، ضربه ای وارد می شود. اگر با این کار احساسی مانند شوک الکتریمی به شما دست دهد، می توان گفت شما دچار این بیماری شده اید.

تست تراکم

منظور از تراکم، فشاری است که بر روی مچ دست شما وارد می شود تا مشخص کند که عصب تونل کارپال فشرده شده است یا خیر که اگر فشرده باشد، علائم سندروم مذکور بروز می کند.

الکترومیوگرافی (EMG) و الکتروئونوگرافی (ENG)

گاهی اوقات و در صورتی که روش های فوق پاسخگو نباشند، ممکن است پزشک از این دو روش که با عبور جریان الکتریسیته از داخل عصب انجام می گیرند، استفاده نماید.

آیا تنها راه درمان تونل کارپال، جراحی است؟

جراحی همواره جزو آخرین گزینه های انتخابی برای درمان هر نوع عارضه ای بوده و است. بنابراین در تونل کارپال هم این موضوع صدق می کند. روش جراحی برای درمان این بیماری تنها در موارد شدید و زمانی که بدن به سایر روش های درمانی پاسخ ندهد، استفاده می شود.

برخی دیگر از روش های درمان تونل کارپال عبارتند از:

• بریس های شبنه
  • درمان دارویی
  • تزریقات موضعی
  • فیزیوتراپی

انتخاب بهترین روش درمان بر عهده پزشک است که با بررسی نتیجه آزمایشات و تشخیصی که می دهد، امکان پذیر است.

درمان نکردن سندروم تونل کارپال چه عواقبی دارد؟

ممکن است تونل کارپال به ندرت به مرحله وخامت اوضاع برسد و برخی بیاندیشند که چون در مراحل اولیه قرار دارد، نیازی به درمان تخصصی ندارد. اما باید بگوییم که این بیماری در مراحل ابتدایی قابل درمان و کنترل است اما اگر به موقع برای رفع آن اقدامی انجام نشود، ممکن است به یک مشکل حاد تبدیل گردد.

برخی از عواقبی که در صورت اقدام نکردن به درمان سندروم کارپال ممکن است بروز کنند شامل ضعف عضلات دست، بی حسی دستان و در نتیجه افت شدید کارایی بیمار می باشد.

بهترین جراح تونل کارپال در دزفول

با توجه به تمام آن چه گفته شد، باید دریافته باشید که تبحر پزشک انتخابی از اهمیت خاصی برخوردار است. اول از همه لازم است بدانید که پزشک مربوط به این بیماری باید متخصص ارتوپد باشد. سپس با در نظر داشتن این مورد باید چندزشک به نام و با سابقه را بیابید و در رزومه آن ها کنکاش نمایید. با مقایسه موفقیت های چند پزشک و تجربه و مهارت آن ها با یکدیگر می توانید به یک نتیجه مطلوب برسید.

دقت کنید که اگر در انتخاب جراح و پزشک مورد نظر عجولانه برخورد کنید؛ ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را تجربه نمایید. اگر ساکن درفول هستید و یا برایتان مقدور است که به این شهر سفر کنید، می توانید به دکتر نیما یگانه که به عنوان بهترین ارتوپد در دزفول فعالیت می کند، مراجعه نمایید و بدون هیچ نگرانی خود را به او بسپارید.

هفده − سیزده =